no-img
شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com

شبیه سازی رابطه بین ولتاژ و جریان در متلب - شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com


شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com
آخرین پروژه های اضافه شده ...
اطلاعیه های سایت

adsads

ادامه مطلب

ZIP
شبیه سازی رابطه بین ولتاژ و جریان در متلب
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دسامبر 5, 2018
۱۴,۰۰۰ تومان

شبیه سازی رابطه بین ولتاژ و جریان در متلب


خلاصه:
چقد خوبه رابطه بین ولتاژ ، جریان و زاویه فاز رو آدم بتونه شبیه سازی کنه و شکل موج و پس فاز و پیش فاز بودن رو بتونه کامل مشاهده کنید. در این محصول شما به راحتی به رابطه ی بین ولتاژ و جریان به همراه شکل موج ها و … دست خواهید یافت که این موضوع می تواند دید خوبی برای شما ارائه کند.

رابطه ولتاژ، جریان و توان

ولتاژ و جریان دو مولفه ی اصلی انرژی الکتریکی محسوب می شوند. معمولا انرژی الکتریکی به صورت سینوسی تولید می شود که دلیل آن حضور ترانس ها در سیستم قدرت است که بدون برق متناوب القای الکتریکی رخ نداده و در نتیجه عملا وجود ترانس ها و موتورها بی معنی می گردد این مسئله نیاز به برق متناوب را تایید می کند از طرفی با توجه به اینکه بیشتر ادوات موجود در سیستم قدرت سلفی و خازنی یا مقاومتی هستند لذا از مشتق و انتگرال در این نوع مدارات استفاده می شود. در نتیجه نیاز به شکل موجی داریم که مشتق و انتگرال هم، همان شکل موج را بدهد که در این بین بهترین موج، موج سینوسی است. زیرا موج سینوسی عین موج کسینوسی می باشد. با توجه به رابطه امواج ولتاژ و جریان با توان اکتیو و راکتیو ما نیاز داریم تا این دو شکل موج را وارد کرده و مقادیری نظیر مقدار توان اکتیو، شکل موج هاف زاویه فازها و … را نمایش دهیم. شکل زیر خروجی این محصول را نمایش می دهد:

شبیه سازی رابطه بین ولتاژ و جریان در متلب

شبیه سازی رابطه بین ولتاژ و جریان در متلب

همانطور که از شکل بالا مشاهده می کنید شما کافیست شکل موج ولتاژ و جریان را با فرکانس و اندازه دامنه و … تعریف کرده و برنامه را اجرا کنید در نتیجه مقادیر توان اکتیو، توان راکتیو و زاویه فاز و ضریب توان برای شما نمایش داده خواهد شد.



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.