no-img
شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com

شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه


شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com
آخرین پروژه های اضافه شده ...
اطلاعیه های سایت

adsads

ادامه مطلب

ZIP
شبیه سازی مقاله Simulation of Grid-Connected Photovoltaic System
zip
نوامبر 3, 2018
۵۵,۰۰۰ تومان

شبیه سازی مقاله Simulation of Grid-Connected Photovoltaic System


 

ترجمه فارسی مقاله شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه

ترجمه نام مقاله به فارسی:

ترجمه نام مقاله به انگلیسی:

شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه

شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه

شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه

abstract

The paper proposes an up to date design and simulation of a grid connected photovoltaic system using Simulink. A Photovoltaic (PV) cell, a DC/DC boost converter and a DC/AC inverter constitutes the system. The internal mechanism of solar cell with diagram & approximation of PV cell are described. The PV cell model is simple, precise, and takes external temperature as well as solar radiation into consideration. It also analyzes different types of maximum power point tracking (MPPT) methods with algorithm. To track the maximum power of PV cell, the algorithm conjoined in a DC/DC converter is used. Finally, by using DC/AC inverter, the output voltage of DC/DC converter is regulated and synchronized with the grid. Simulation results show that the proposed model can effectively realize the actual physical characteristics of a grid-connected PV system by matching the phase of grid voltage to generated photovoltaic current.

Keywords:
Particle Swarm Optimization
Equivalent Current Injection
Wind turbine
Distribution system

چکیده 

این مقاله به شبیه سازی سیستم فتوولتائیک متصل به شبکه در نرم افزار سیمولینک متلب می پردازد. این سیستم شامل یک سلول PV ، یک مبدل افزاینده DC به DC ، و یک مبدل DC به AC است. این مقاله در ابتدا به تخمین های مهندسی سیستم فتوولتایی می پردازد (یعنی شبیه سازی سلول خورشیدی را آنالیز می کند) . مدل سلول PV مدلی ساده دقیق و با در نظر گرفتن دمای بیرونی و تابش خورشیدی می باشد. این مدل همچنین الگوریتم و یا همان کنترل رهگیری نقطه توان بیشینه (MPPT) را نیز مد نظر قرار می دهد. الگوریتم به کار رفته در مبدل DC به DC برای رهگیری بیشینه توان سلول خورشیدی به کار می رود. در نهایت نیز متناوب گر یا همان مبدل DC به AC برای تنظیم ولتاژ خروجی ناشی از مبدل DC به DC و ارتباط بین سلول خورشیدی و شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج ناشی از شبیه سازی نشان می دهد که مدل شبیه سازی شده می تواند به طور موثر برای درک فیزیکی اتصال سلول خورشیدی به شبکه را با متناسب کردن ولتاژ خروجی سلول خورشیدی را تشخیص دهد.

شبیه سازی سلول خورشیدی با متلب

با توجه به اینکه امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته سلول های خورشیدی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و از طرفی حضور شبکه هوشمند باعث آسان شدن بهره برداری از این نوع سیستم تولید انرژی الکتریکی شده است، لذا شبیه سازی سلول خورشیدی برای پروژه های دانشجویی مسئله ی مهمی تلقی میگردد. این مقاله نیز در رابطه با شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه می باشد که ابتدا شبیه سازی سلول خورشیدی انجام شده و سپس در اتصال به شبکه کنترلی طبق مقاله طراحی گردیده تا باعث بهبود کیفیت توان گردد.

در هنگام اتصال به شبکه سلول خورشیدی از MPPT استفاده می گردد تا حداکثر توان در هر تابش خورشید اخذ شود. در شبیه سازی این MPPT نیز طراحی شده و در تابش فرضی حداکثر توان دریافت می گردد.

شکل زیر شبیه سازی سلول خورشیدی در سیمولینک متلب را نشان می دهد:

بعد از شبیه سازی سلول خورشیدی طبق مطالب مقاله شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه نیز به همراه MPPT و … در سیمولینک متلب صورت گرفته است. که شکل زیر نشان دهنده ی این مورد می باشد:

در کل این محصول شبیه سازی مقاله با عنوان شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه در محیط سیمولینک متلب به همراه ترجمه ی آن می باشد.

سال ارائهIEEE 2013
گزارش کارندارد
ترجمهدارد
پاورپوینتندارد
شبیه سازیدارد Matlab



شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه ,  Simulation of Grid-Connected Photovoltaic System شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه  , شبیه سازی مقاله Simulation of Grid-Connected Photovoltaic System  شبیه سازی مقاله انرژی های نو  ,شبیه سازی مقاله سلول خورشیدی ,پروژه  برق قدرت, پروژه سلول خورشیدی با matlab

سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.