no-img
شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com

کنترل کننده H1 TCSC با مرتبه کاهش یافته و طراحی PSS فازی بهینه PS


شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com
آخرین پروژه های اضافه شده ...
اطلاعیه های سایت

adsads

ادامه مطلب

کنترل کننده H1 TCSC با مرتبه کاهش یافته و طراحی PSS فازی بهینه PSO در کاستن از نوسانات سیگنال کوچک در محدوده­ای گسترده
zip
آوریل 5, 2017
۰ تومان

کنترل کننده H1 TCSC با مرتبه کاهش یافته و طراحی PSS فازی بهینه PSO در کاستن از نوسانات سیگنال کوچک در محدوده­ای گسترده


کنترل کننده H1 TCSC با مرتبه کاهش یافته و طراحی PSS فازی بهینه PSO در کاستن از نوسانات سیگنال کوچک در محدوده­ای گسترده

نام مقاله به فارسی:

Reduced order H1 TCSC controller & PSO optimized fuzzy PSS design in mitigating small signal oscillations in a wide range

نام مقاله به انگلیسی:

کنترل کننده H1 TCSC با مرتبه کاهش یافته و طراحی PSS فازی بهینه PSO در کاستن از نوسانات سیگنال کوچک در محدوده­ای گسترده

چکیده:

این مقاله طرح­های کنترل هیبریدی را برای جبران عدم قطعیت­هایپارامتری و غیرپارامتری ناشی از سیستم­های برق مدرن را ارائه می­دهد. حلقه تقویت که روند طراحی را شکل می­دهد و عبارت عدم قطعیت غیرپارامتری را در نظر می­گیرد برای طراحی  مورد استفاده قرار می­گیرد. برای افزایش بیشتر پایداری حالت پایا، و در نظر گرفتن تاثیر عدم قطعیت­های پارامتری که به­علت تغییرات در شرایط بارگذاری رخ می­دهد، تقویت TCSC توسط سه نوع PSS، یعنی PSO-PID PSS، PSO Mamdani FPSS و PSO TS FPSS تکمیل می­شود. PSO برای بهینه­سازی پارامترهای مبتنی بر PID و PSS از نوع فازی مورد استفاده قرار می­گیرد. طرح­های کنترل هیبریدی پیشنهادی یافته می­شوند تا عدم قطعیت را به خوبی توسط پایا نمودن سیستم برق در کل محدوده عدم قطعیت پارامتری جبران نمایند. اما، کنترل کننده هیبریدی پیشنهادی TCSC را تقویت می­نماید و PSO-تاکاگی-سوگنو-FPSS بهترین عملکرد را با پایداری حالت پایای بالا برده شده در میان تمامی طرح­ها نشان می­دهد. همچنین T-S FPSS عملکرد بهتری را در مقایسه با Madmani FPSS دارد.

مقدمه:

نوسانات برق فرکانس پایین (۱/۰ تا ۰/۱ هرتز) در سیستم­های برقی الکتریکی ذاتی هستند. طبق گفته­ها، میرایی[۱] مکمل در سیستم برق توسط پایدار کننده سیستم برق (PSS) فراهم می­گردد. اما، با رشد بارگذاری خط انتقال، پایدار کننده سیستم برق (PSS) ممکن است میرایی کافی را برای نوسانات برق بین ناحیه­ای در یک سیستم برق پیچیده فراهم ننماید. علاوه براین، این امر ممکن است منجر به تغییرات بزرگ در مشخصه ولتاژ، عملیات عامل برق در حال هدایت و حتی از دست رفتن پایداری سیستم برق تحت شرایط بارگذاری غیرقطعی بزرگ شود. این روزها، کنترل کننده­های سیستم­های انتقال AC انعطاف­پذیر (FACTS) مبتنی بر الکترونیک برق به­طور گسترده­ای توسط شاغلین در سیستم برق برای کنترل جریان برق در امتداد خطوط انتقال و بهبود میرایی نوسان برق به رسمیت شناخته می­شوند. یکی از مشهورترین ابزارهای FACTS سری، تیریستور کنترل شده جبران کننده سری (TCSC) کافی است تا میرایی را برای مد موضعی و نوسانات داخل ناحیه فراهم نموده، جریان برق را کنترل کرده و پایداری دینامیکی را بهبود بخشد.

 

نوع مقالهژورنال ELSEVIER
سال ارائه۲۰۱۵
گزارش کاردارد
ترجمهدارد
شبیه سازیدر محیط MATLAB
هزینه۵۵۰۰۰ تومان

توضیحات اضافه و تصاویر خروجی



موضوعات :
برچسب‌ها :

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.