no-img
شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com

مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری Cascade Three-Level AC/AC Direct


شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com
آخرین پروژه های اضافه شده ...
اطلاعیه های سایت

adsads

ادامه مطلب

ZIP
مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری
zip
ژانویه 24, 2018
8222 kb
۶۵,۰۰۰ تومان

مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری


ترجمه فارسی مقاله مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری

ترجمه نام مقاله به فارسی:

ترجمه نام مقاله به انگلیسی:

مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری

مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری

مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری

چکیده:

مبدل‌های  AC/ACیاسیکلوکانورترها می‌توانند ولتاژخروجی را کم و یا زیاد کنند. همچنین یک ترانسفورماتور می‌تواندولتاژرادرخروجی افزایش و یا کاهش دهد، اماچون تغییر نسبت دورسیم پیچ به صورت دستی یا با سرووموتور انجام می‌شود دارای سرعت تنظیم پایینی است. همچنین روش‌های دیگری که از مدارکنترل شده با فاز استفاده می‌کنند وجود دارند اما این روش‌ها نیز دارای معایبی همچون ضریب توان ورودی کم وجریان هارمونیکی مراتب پایین در ورودی هستندکه برای حل این مشکلات بایستی فیلتر پسیو بزرگی در ورودی در نظرگرفته شود.

این فیلتر بر کیفیت توان تأثیرگذاشته و نیز درخطوط انتقال ایجاد تلفات توان می‌کند. این مشکلات توسط چاپر  ACبا فرکانس کلیدزنی بالا ازبین می‌رود. بااستفاده ازمدولاسیون    PWMولتاژ ورودی به قسمت‌هایی برش داده  می‌شود و ولتاژ خروجی را می‌توان با تغییر دوره عملکرد  برشگرکنترل نمود. مزایای این روش این است که شکل موج‌های ولتاژ وجریان ورودی خروجی به سینوسی نزدیک بوده وجریان هارمونیکی ورودی کاهش یافته، همچنین اندازه فیلتر ورودی کاهش می‌یابد.

این مقاله، خانواده جدیدی از مبدل‌هایAC-AC مستقیم سه سطحی (TL[1]) آبشاری را بر مبنای سلول‌های سوئیچ AC پیشنهاد می‌دهد که ولتاژ بالای AC ناپایدار با اعوجاج را به ولتاژ سینوسی تنظیم شده با اعوجاج هارمونیکی کل (THD[2]) پایین تبدیل می‌کنند. این خانواده ساختاری، شامل حالت‌های باک TL- بوست، باک- بوست TL و باک TL- بوست TLمی‌شود. به منظور دست‌یابی به یک تبدیل AC-AC قابل اعتماد، یک راهبرد کنترل فیدبک ولتاژ گذرای دوگانه از ولتاژ خروجی و ولتاژ روی خازن شناور، در این مقاله معرفی شده است. یک نمونه VA 500 % 10 ± V 220 Hz 50 AC به V 220 Hz 50 AC با نتایج تجربی ارائه شده تا ثابت کند که این مبدل‌ها، چهار مزیت بهبود یافته هم‌زمان شامل ولتاژ پایین‌تر روی سوئیچ‌های قدرت، جریان توان دو طرفه، THD پایین ولتاژ خروجی و ضریب توان ورودی بالاتر را دارند.

۱- مقدمه:

مبدل‌هایAC-AC در سال‌های اخیر، به طور گسترده در حوزه‌های مختلف صنعتی به کار رفته‌اند. با این وجود، تحقیقات اخیر درباره فن آوری مبدل AC-ACعمدتاً بر مبدل‌هایAC-AC دو سطحی ومبدل‌هایAC-AC چند سطحی از نوع AC-DC-AC، متمرکز هستند. اولی شامل مبدل‌هایAC-AC با ایزولاسیون الکتریکی و مواردی بدون هیچ ایزولاسیون الکتریکی مانند چاپرهای AC، سیکلوکانورترهای کنترل فاز تریستوری یا مبدل‌های ماتریسی است. دومی شامل مبدل‌هایAC-AC بدون ایزولاسیون الکتریکی و نیز مواردی با ایزولاسیون الکتریکی فرکانس پایین یا متوسط است.امروزه، مبدل‌هایAC-AC نه تنها برای ولتاژ پایین بلکه برای کاربردهای ورودی ولتاژ بالا نیز مورد نیاز هستند. در این زمینه‌ها، یک روش چند سطحی برای کاهش ولتاژ روی سوئیچ‌های قدرت با ولتاژ خروجی بهبود یافته، مؤثر است.

[۱]Threelevel

[۲]Total Harmonic Distrotion

نوع مقالهIEEE TRANSACTIONS
سال ارائه۲۰۱۲
گزارش کار‘گزارش مختصر
ترجمهدارد
پاورپوینتدارد
شبیه سازی۱ فایل سیمولینک متلب



مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری  Cascade Three-Level AC/AC Direct Converter مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری شبیه سازی مقاله الکترونیک قدرت شبیه سازی اینورتر آبشاری شبیه سازی مقاله اینورتر در matlab  ترجمه فارسی مقاله مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری

سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب



موضوعات :

تصاویر خروجی شبیه سازی این مقاله


مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری-1
مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری-1
مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری-1
مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری-1
مبدل AC/AC مستقیم سه سطحی آبشاری-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.