no-img
شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com

شبیه سازی کوره های قوس الکتریکی - شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com


شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com
آخرین پروژه های اضافه شده ...
اطلاعیه های سایت

adsads

ادامه مطلب

ZIP
شبیه سازی کوره های قوس الکتریکی
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
دسامبر 8, 2018
۱۷,۰۰۰ تومان

شبیه سازی کوره های قوس الکتریکی


خلاصه:
اگر درس کیفیت توان رو پاس کردید، حتما میدونید بارهای سنگین چه بلایی بر سر کیفیت توان سیستم های الکتریکی میارن. در اینجا یک کوره قوس الکتریکی شبیه سازی شده است و کاملا فشار وارد بر سیستم مشاهده می شود. ۳ مقاله هم که تقریبا میشه گفت شبیه سازی شده اند نیز در پایین قرار داده شده که می توانید در پروژه های خود از آنها استفاده کنید.
شرح موضوع

مدلسازی بار کوره های قوس الکتریکی

خاموشی انرژی الکتریکی می تواند خسارت های مالی سنگینی بر روی بسیاری از کارخانه ها نطیر کارخانه های تولید فولاد برساند. کوره قوس الکتریکی ، کوره ای است که مواد با استفاده از یک قوس الکتریکی گرم می شوند. در برخی کوره ها دما حتی به ۳۰۰۰ درجه سانتی گراد می رسد. در سیستم های الکتریکی حضور کوره های قوس الکتریکی باعث افت کیفیت توان می شود. لذا این کوره ها باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند. در مطالعات امروزی و در بسیاری از مقالات نیز کوره های قوس الکتریکی مدلسازی شده و سپس با استفاده از کنترل جریان یا ولتاژ سعی بر بهبود کیفیت توان شده است. در این محصول نیز شبیه سازی کوره های قوس الکتریکی در سیمولینک متلب انجام شده که شکل زیر نشان دهنده ی آن است:

مدلسازی بار کوره های قوس الکتریکی

مدلسازی بار کوره های قوس الکتریکی

در این شبیه سازی ۳ کوره قوس الکتریکی در نظر گرفته شده است. شکل زیر نمودار جریان – ولتاژ این کوره ها را نشان می دهد:

حال اگر از کنترل ولتاژ و یا جریان در این کوره ها استفاده نشود در اینصورت نمودار ولتاژ در باس اتصالی این کوره ها به شبکه به صورت زیر خواهد شد و همانطور که می بینیم از حالت سینوسی خارج می گردد:

اما در صورت حضور کنترل ولتاژ یا جریان شکل موج ولتاژ به صورت سینوسی شده و بهبود کیفیت توان حاصل خواهد شد. شکل زیر نیز حضور کنترل ولتاژ در کوره های قوس الکتریکی و ولتاژ باس متصل شده را نشان می دهد:

همانگونه که مشاهده می کنیم کیفیت ولتاژ بهبود یافته و شکل سینوسی به خود گرفته است.

در کل این محصول فایل شبیه سازی کوره های قوس الکتریکی در سیمولینک متلب بوده و از طرفی دارای ۳ مقاله است که تقریبا شبیه سازی های آن ها را در بر می گیرد. در کل برای تمام مقالات مربوط به کوره های قوس الکتریکی می توان از این شبیه سازی استفاده نمود و صرفا با تغییرات کوچک شبیه سازی را کامل انجام داد.



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.