no-img
شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com

شبیه سازی مبدل باک BUCK در متلب


شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com
آخرین پروژه های اضافه شده ...
اطلاعیه های سایت

adsads

ادامه مطلب

ZIP
شبیه سازی مبدل باک BUCK در متلب
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
zip
نوامبر 8, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

شبیه سازی مبدل باک BUCK در متلب


خلاصه

گاهی نیاز است که ولتاژ را کاهش دهید ، در این صورت بهترین مبدل برای این عمل، مبدل باک می باشد. مبدل باک در حقیقت یک مبدل کاهنده dc به dc است. در این شبیه سازی شما با مبدل باک به طور کامل آشنا می شوید و اگر در جایی نیاز باشد تا از این نوع مبدل استفاده کنید، از همین شبیه سازی می توانید بهره ببرید.

شبیه سازی مبدل DC به DC در متلب – سیمولینک

مبدل باک نوعی مبدل DC به DC از نوع کاهنده می باشد. شاید سوال یاشد که چرا بجای کاهش ولتاژ می خواهیم از یک مبدل استفاده کنیم؟ در چاپر نه تنها کاهش ولتاژ رخ می دهد بلکه ولتاژ را می توان کنترل نمود زیرا اساس کار آن ها مرتبط با سوئیچینگ می باشد و می توان با پالس وارد شده به مبدل آن را کنترل نمود. برای کنترل سرعت موتورهای DC از مبدل باک استفاده می گردد. هر جا هم کلیدزنی رخ دهد هارمونیک ایجاد خواهد شد. به خاطر همین در طراحی مبدل باک از یک فیلتر پایین گذر استفاده می گردد که حاوی یک سلف و یک خازن می باشد. مبدل های باک مزایای فراوانی دارند که می توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

۱- سادگی بیش از اندازه آن

۲- نیاز نداشتن به ترانسفورماتور برای افزایش یا کاهش ولتاژ

۳- توانایی کارکرد در تبدیل های خیلی کوچک گین ولتاژی

شبیه سازی مبدل باک به صورت زیر در سیمولینک انجام شده است:

آن طور که مشاهده می شود ورودی این مبدل یک ولتاژ DC است که هر مقداری می تواند داشته باشد. وجود ترانزیستور ، کنترل مبدل باک را دشوار می کند و سیگنال پالسی باید برای کارکرد به آن اعمال گردد. بعد از مقداردهی به خازن و سلف که بعنوان فیلتر پایین گذر هستند یک بار اهمی قرار داده شده است که می توان به بارهای دیگر نیز تبدیل کرد. خروجی ولتاژ و جریان بار نیز به صورت شکل زیر خواهد شد:

همانطور که مشاهده می کنید ولتاژ و جریان بعد از ریپل کوچک DC می گردند و کیفیت ولتاژ و جریان نیز بهبود می یابد.

در کل این محصول حاوی فایل سیمولینک مربوط به شبیه سازی مبدل باک با متلب بوده و شما می توانید از آن برای هر نوع شبیه سازی که نیاز به این نوع مبدل دارید استفاده نمایید.



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.