no-img
شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com

برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی


شبیه سازی MATLAB با eMATLAB.com
آخرین پروژه های اضافه شده ...
اطلاعیه های سایت

adsads

ادامه مطلب

ZIP
برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
دسامبر 6, 2017
926 kb
۴۷,۰۰۰ تومان

برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی


برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی

نام مقاله به فارسی:

Planning of power systems with distributed generation and storage

نام مقاله به انگلیسی:

برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی

برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی

برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی

چکیده

درصد بالایی از تولید توزیعی در شبکه های الکتریکی باید شبکه ای را نسبت به شرایط جدید تولید و مصرف اتخاذ نمایند. واحدهای ذخیره را می توان در چند سال به مولفه ی دیگری از شبکه های نیرو تبدیل نمود. بنابراین، ضرورت دارد تا شبکه را به منظور تعیین موقعیت بهینه ی تولید توزیعی که چه خطوطی باید ساخته یا واحدهای ذخیره کجا نصب شوند ،مورد تحلیل قرار دهیم. در این مقاله مدلی از برنامه ریزی شبکه نیرو که در آن اثر افزایش تولید توزیعی لحاظ شده است، ارائه می شود. نتایج بدست آمده، جایگزینی مداوم تولید مرسوم را با تولید توزیعی ، و اهمیت واحدهای ذخیره در این روند جایگزینی را نشان می دهند.

کلمات کلیدی: برنامه ریزی شبکه الکتریکی ؛ تولید توزیعی ؛ بهینه سازی ؛ ذخیره سازی.

  1. مقدمه

در سالهای اخیر، روش تولید برق تغییر کرده است. در گذشته، کل انرژی در نیروگاه های بزرگ(هیدرو، سوخت فسیلی و اتمی) تولید می شد. این انرژی باید تا مسافت های طولانی به مراکز مصرف منتقل می شد. ظهور فناوری های جدیدی که تولید نیرو را در مقیاس کوچک، کارآمد و مقرون بصرفه می کنند، باعث قرار دادن این تولید توزیعی در سراسر شبکه می شود، که تفاوت اصلی در مقایسه با روش قدیمی است. وارد کردن هر تولید در این شبکه ها ،تاحدی مفاهیم از قبل ایجاد شده را تغییر می دهد. همانطور که در [۱] و [۲] به آن اشاره شد، گنجانیدن انرژی تجدیدپذیر در جامعه ی کنونی منجر به تغییر روش ایجاد سیستم های نیروی الکتریکی شد. شاید ژنراتورهای کوچکی که اطراف شبکه های توزیع قرار دارند، باعث تغییراتی در این شبکه ها می شوند یا بطور معکوس اثرات مفیدی دارند. بنابراین، موقعیت تولید توزیعی ،جنبه مهمی از برنامه ریزی شبکه می باشد.

همانطور که در [۳] بیان شد یک ژنراتور توزیعی به یک سیستم توزیعی متصل می شود، و در همانجا انرژی تولید خواهد کرد، که اساساً سیستم توزیع نیروی قدیمی را عوض می کند. در این مورد اهمیت بر این است که تایید کنیم کیفیت سرویس تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ضعیف می تواند باعث بدست آمدن اتلاف زیادی از نیرو ، یا اختلالات شدیدی در شبکه شود، که برعکس، کیفیت منبع را تحت تاثیر قرار می دهد. در [۵] و [۶] اهمیت برنامه ریزی خوب و مناسب مورد تاکید قرار گرفت و به نیاز ایجاد الگوریتم های کارآمدی که وظایف را ساده تر کند، اشاره شد.

تاثیر واحدهای ذخیره در شبکه های الکتریکی ازسوی بعضی از نویسندگان مورد خطاب قرار گرفت. محققان در [۷] بهینه سازی سیستم توزیعی را انجام دادند که در آن ژنراتورهای مرسوم و غیرمرسوم با خصوصیات تصادفی درنظر گرفته شدند. واحدهای ذخیره ، گنجانیده می شوند تا دوره های زمانی که در آن ژنراتورهای غیرمرسوم وجود ندارند را تاب بیاوند. نویسندگان دیگر [۸] مدلی برای حل کردن جریان بهینه ی نیرو را در سیستم نیرو توصیف می کنند، که شامل مزارع بادی و واحدهای ذخیره هیدرو است متعلق به تولیدکنندگان مستقل نیرو می باشد.

پاراگراف ۲مدل ریاضیاتی را که در اینجا برای تولید توزیعی و ذخیره سازی در شبکه های الکتریکی استفاده شد، تعریف می کند. در پاراگراف ۳، نتایجی را ارائه می دهد که درطی افق برنامه ریزی بدست آمدند و افزایش تدریجی در نفوذ تولید توزیعی و واحدهای ذخیره را تایید می کنند.

نوع مقالهICREPQ
سال ارائه۲۰۱۱
گزارش کاردارد
ترجمهدارد
پاورپوینتندارد
شبیه سازیام فایل و سیمولینک در محیط MATLAB



Electric network planning برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی  Planning of power systems with distributed generation and storage برنامه ریزی شبکه الکتریکی distributed generation تولید توزیعی optimization بهینه سازی ذخیره سازی storage شبیه سازی مقاله بهره برداری شبیه سازی بهره برداری از سیستم قدرت شبیه سازی مقاله بهره برداری با matlab 

سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب سایت ematlab.com سایت ایمتلب



تصاویر خروجی شبیه سازی این مقاله


برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی-1
برنامه ریزی سیستم های قدرت با تولید پراکنده و ذخیره سازی-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.